Øvelse
Syfte:
Syftet är att uppmärksamma elever på olika dispositionsmodeller.
Uppgift:
Låt eleverna i 4-mannagrupper diskutera lämplig dispositionsmodell för information och
argumentation om till exempel Att älska skönlitteratur, Olika sätt att bygga upp sin hälsa, Ät
veganskt eller För en bilfri innerstad. Elevgrupperna kan med fördel arbeta med samma
ämne för att kunna jämföra olika dispositionsmodellers för- och nackdelar. Grupperna kan
också presentera sina lösningar muntligt inför klassen.
Syftet är att uppmärksamma elever på olika dispositionsmodeller.
Uppgift:
Låt eleverna i 4-mannagrupper diskutera lämplig dispositionsmodell för information och
argumentation om till exempel Att älska skönlitteratur, Olika sätt att bygga upp sin hälsa, Ät
veganskt eller För en bilfri innerstad. Elevgrupperna kan med fördel arbeta med samma
ämne för att kunna jämföra olika dispositionsmodellers för- och nackdelar. Grupperna kan
också presentera sina lösningar muntligt inför klassen.